lørdag den 25. februar 2012

Hel træning, hel shopping!

Endelig lidt mor-tid! Efter hårde dage (og nætter) med halv-blind mand eller helt uden ham, blev det endelig fredag og "du bestemmer bare"-dag, jubii! Først sove lidt længere helt alene i sengen, sådan en times tid gør underværker!!! Hen og træne UDEN baby, som blev fodret af lige inden træningstimen og sendt på barnevognstur med far.
Derefter dagens første shopping: mission sko! Men sko er som regel billige af en grund, sikke noget skrammel viste det sig :-( Så de to par, der så så spændende ud i vinduet, blev droppet, turen gik til Ecco, og vupti: 2 par støvler i stedet! Ecco går jeg bare aldrig fejl af, mine fødder forlanger det :-)

Hjem og spise frokost og så mere shopping: IKEA! Peter fandt sig pænt i, at vi kiggede på køkkenmuligheder, men desværre var der tyndet godt ud på hylderne med børnesikringsdimser, så vi må afsted igen, når han er ved at kravle. En pause med mælkemad til Peter og kaffe og kage til mor og far, så mere shopping - også til Peter, blandt andet en billedramme til hans nye Danmarkskort.
Min mor mener, det er for tidligt han får sådan ét - men hvornår er for tidligt? Jeg forventer jo ikke, at han lærer samtlige bynavne før sin første fødselsdag! Foreløbig er det bare nyttig pynt :-) (Heldigvis er det aldrig for SENT at få sig et kort: jeg har blot ved et øjekast fået korrigeret min ide om placeringen af et par jyske byer og opdaget navnet på en fjord, jeg aldrig har hørt om før!)

I morgen står den på brunch på LêLê inkl. chokoladefontæne :-) Peter skal nok opføre sig pænt, han er efterhånden helt god til at sidde op og vil gerne selv.
Når far er tilskuer, vil han gerne vise sig lidt og spise ekstra meget grød, og han kunne næsten ikke få nok af at drikke vand af sin lille kop i dag! Han holder selv i den og så hjælper jeg ham med ikke at hælde for vildt, men han er helt med på hvad det handler om og hvilken retning den skal styres i. Et ekstra stunt i dag: han fik den tomme kop at sidde med, gylpede ned i den (godt ramt ellers!) og tabte den så ned ad sig!

Mange udfordringer - ikke mærkeligt at man kan falde næsten i søvn mens man leger :-)
Hver gang han faldt en smule mere i søvn, kom han til at slippe uroen, blev forskrækket, spjættede lidt og fik fat igen. Genial ramasjang-sove-video jeg fik optaget af ham, hahaha, hvem sagde konfirmation...

1 kommentar: